Noorwegen - 2011+2013+2014

uitzichtpunt bij Geiranger

Zondag 14 september

Slecht geslapen. Hoofdpijn. Tja, kan gebeuren,hé.

Ik schrijf de route van vandaag gewoon saai op. Eigenlijk alleen ter informatie voor Luc voor volgend jaar. Bij het plannen van dit jaar is hij werkelijk gaan terugkijken naar de blog van vorig jaar. Hij had bijna een paar stukken opnieuw gepland voor dit jaar. Dus maar goed dat ik het zo bijhou J.

Dus: van Rovde de 652 op. Rond de fjord gereden. Het was bewolkt. Via Amelfoten, Komberget naar Kilsfjorden. Daar de 651 op richting Volda. Juist voor Volda naar rechts, via Brautaset naar Ørsta. Daar de E39 op naar Festøya.

Vanuit Festøya kunt ge de ferry nemen naar Hundeidvik. Maar ons plan was om van hieruit de kleine gele baan rechtsaf te nemen en zo ver het ging, langs de fjord te rijden. Dat ging normaal tot Store Standal(kant 1). Dan wilden we daar een ferry nemen naar de overkant (naar Trandal), daar dan weer één naar terug de eerste kant (Flatneset) om dan een derde te nemen naar Lekneset! Ja, weer kant 2. Kunnen jullie nog volgen? Het zou dus een zigzagpatroontje worden. En dan van daar konden we naar Tryggestad. Dan links de 60 op om via Hornindal naar Stryn te gaan. En dan van daaruit wilden we naar Dalsnibba. Om dan via Geiranger naar de Trollstiggen te rijden….veel blabla. Dat was dus plan A. gelukkig zijn er 26 letters in het alfabet!

De weg naar Store Standal was stenged! Onderbroken!werken! wij waren natuurlijk weer nieuwsgierig en zijn toch een stuk doorgereden! En ja, het was inderdaad onderbroken. Niet erg, het was een mooie weg om heen en weer te rijden.

Dus plan B. Terug naar Festøya, de ferry op naar Hundeivik. (ook kant 2 dus). Van daar ging het over kleine baan naar Straumsgjerdet. Daar rechtsaf de 60 op naar Stranda. En dan wilden we zo naar Tryggestad en dan van hieraf de geplande route verder. We kwamen voorbij een opvallend, modern uitzichtpunt. We stopten en dat bleek dus in Ljøen te zijn. Van hier ziet ge de ingang van de Geirangerfjord. We zijn ietskes verder in Hellesylt naar de ferry gaan kijken die naar Geiranger vaart.

Dan zijn we naar Bjørdal gereden. Ergens aan een beginpunt van wandelingen gingen we overnachten.