Noorwegen - 2011+2013+2014

Geiranger en Dalsnibba

Maandag 15 september

Weer een plansaanpassing!

We nemen de ferry naar Geiranger! Geweldig! Eigenlijk gewoon grappig. Het is een grotere ferry als de meeste andere die we al genomen hebben. De ‘rit’ zou ook 65 minuten duren en is navenant ook duurder. Het grappige was dat er nu op het ‘zonnedek’ zeker voor 95% japanners stonden. Op een ferry hoort ge via luidsprekers ook altijd de veiligheidsmaatregels zeggen en zo ( een beetje gelijk op een vliegtuig met ‘the cap is speaking…’). Nu was er ook extra uitleg over wat ge links en rechts zag: de zeven zusters, de vrijgezel, een farm. De zeven zusters vielen ons wel tegen; ik denk dat dat in de lente wel wat anders zal zijn.

Verschillende mensen reageerden wel leuk op Mazzel. Er waren er die zelfs op de foto met hem wilden! En dan was er ook nog de japanner die aan mij vroeg of ik wel wist hoe knap mijn man is! Die had een foto van Luc getrokken en kwam die mij laten zien. Hij wou die mij via mail doorsturen, maar we hadden allebei geen pen bij. Nu, het grappigste was dat ik kon antwoorden dat ik dat wel wist en liet hem bijna dezelfde foto op mijn kodak zijn! Lachen geblazen!

Eens terug aan land reden wij dadelijk door naar Dalsnibba. De weg is steil, met veel haarspeldbochten. Achter elke bocht een ‘waw’ effect. Ook een prachtig zicht op een gletsjer. En ergens onderweg staat een bordje ‘KNUTEN’. Wat blijkbaar ‘knoop’ betekent. Het is een stuk van de oude weg. Eerst rijdt ge over een brugje om dan via een rondje onder dat brugje door te rijden. Plezant voor de foto natuurlijk.

Het laatste stuk naar Dalsnibba is een tolweg. Boven is (natuurlijk) een grote parking. Er stonden een paar bussen met jaja… japanners! Ik denk niet dat er al zoveel vreemden onze Mazzel én onze mobilhomeachterkant gefotografeerd hebben! Het uitzicht was ook geweldig.

Na een uurtje was iedereen weg en hadden wij daar het rijk voor ons alleen! Dat is natuurlijk een voordeel als ge buiten seizoen kunt reizen.

We hebben op ons gemakje gegeten met zicht op de beroemde fjord.

Vanaf Dalsnibba ziet ge ook heel goed de Ørnevegen liggen. (die ziet ge ook al van op de ferry)

Van Dalsnibba gaat de weg terug naar Geiranger en dan de Ørnevegen op. Op die baan ligt ook nog een uitzichtpunt. Daar hebben we staan wachten tot het cruiseschip weer vertrok. Die blies ook 3 keer de hoorn. De Hurtigruten doet dat ook.

Dan ging de reis verder richting Eidsdalen om daar de ferry naar Linge te nemen. Dadelijk na Linge, in Sylte, gingen we rechtsaf naar Tafjord. Daar is een groot stuwmeer met waterval. We waren van plan om naar die waterval te wandelen. Maar dat was voor de volgende dag.

Op het einde van de weg rond het meer zijn we gaan slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!