Noorwegen - 2011+2013+2014

Trollstiggen

Dinsdag 16 september

Vandaag stond de beroemde ‘trollstigveggen’ op het programma. Eigenlijk heet die de ‘Geiranger-Trollstiggen. Die begint in Langvatnet en gaat tot Åndalsnes, met n°63. Aan het begin staat ‘Gudbrandsjuvet’ aangeduid. Het is zeker de moeite om te bezoeken. Een waterval heeft daar verschillende ‘potten’ gemaakt. Ze hebben daar een heel mooie, haarspeldbochtachtige voetgangersbrug aangelegd. In het plaatsje Trollstiggen ligt het beroemde stukje. We hebben ze geteld, er zijn daar een stuk of 10 haarspeldbochten. Dus ik denk dat ze bij die in de 20 de bochten van de Ørne en zo ook mee tellen. Nu, doet er niet toe. Het is een prachtige weg. Aan het begin van het bekende stuk is weer een uitzichtpunt natuurlijk. Ook weer zo iets moderns. Maar wel leuk. Ge kunt een eindje wandelen. Dan kunt ge helemaal het dal in kijken. Mooi!

Nadat we afgedaald waren, zijn we in Åndalsnes de 64 opgereden om zo via Isfjorden naar Ålarnes te gaan. En dan daar de mooie 660 op.

In de buurt van Bjørnes zijn we gestopt. We zitten volop in trollengebied. Omdat we door al die haarspeldbochten niet meer weten aan welke kant we zitten, (die van de trollen of de veilige kant) slapen we maar vlak onder de ‘hoogspanningskabels’J.