Noorwegen - 2011+2013+2014

de Aursjoenveggen:niet min

Woensdag 17 september

Goed geslapen. Levend wakker geworden. Niks gehoord of gezien. Oef.

Van Bjørnes ging het via Øverås langs het Eikedalsvatnet richting zuid naar Mardalen. Daar is een waterval die we willen gaan bekijken.

Het eerste stuk van de wandeling naar de waterval is redelijk steil maar zelfs met rolstoel te doen. Eens voorbij een brugje begon het zwaardere werk: klauteren over stenen en rotsblokken. Het was echt plezant. Mazzel is officieel een berggeit geworden. (ik ook?)

Het was zeker de moeite. De waterval stond natuurlijk ook niet dik en de rivier ervan stond nu bijna droog. Daardoor kon ge wel zo dicht komen dat ge er nat van werd.

En weer stonden we bijna alleen op de parking. Er stond nog 1 auto….een belg!

Na het eten reden we verder via Eikesdal naar Finnset. En daar begint weer een tolweg: de Aursjøenveggen.

Voor Seus: sorry, deze niet!

Als Luc al op een bepaald moment zegt: ‘verdoeme das diep’, is het niet min.
Nadat een vriendelijke Noor ons weer geholpen had (een tolweg betalen met visa lukt gewoon niet altijd en we hadden net niet genoeg kleingeld meer bij. We waren wat terug gereden naar een boerderij om hopelijk wat te kunnen wisselen. Die man reed gewoon even mee en betaalde ) konden we eraan beginnen! Na de tweede of derde bocht stond een motaar aan de kant. Die stak zijn hand op bij wijze van groet en Luc stopte effe. Het bleek een vrouw. Ze wenste ons veel plezier maar zei ook dat het echt wel een zware weg was. Eigenlijk te zwaar voor haar, ze was niet op haar gemak geweest.

Die gaf mij al goeie moed!

Het was inderdaad enorm. Enorm mooi, steil, diep. Veel stukken zonder vangrail, en waar wel vangrail was, was er beter geen, want die lag toch in een deuk naar beneden. (ik denk wel door afgevallen rotsblokken, niet door auto’s).

Boven komt ge langs het Aursjøenmeer. Nee, niet hetzelfde als in het begin van de reis. Hier hebben veel meren en dorpen dezelfde naam hebben wij al gemerkt. Verder kwamen we ook nog voorbij een stuwmeer. En weer wat verder zagen we een perfecte kampplaats.

Luc heeft weer kampvuur gemaakt. Vanavond stond hot-dog op de menu! Lekker boven het vuur worstjes gebakken! Jaja, vegetarische!