Noorwegen - 2011+2013+2014

de voorbereiding...

We hebben onze route op papier gezet. Al reizen we met gps, ik vind het plezant om te volgen op de kaart.

Onze geplande route in het kort: van thuis richting Nijmegen - Hamburg - Flensburg (Deense grens) - Odense - Kopenhagen - Malmo (Zweedse grens) - Helsingborg - Stockholm - Kemi (Finse grens) - Rovaniemi (waar de kerstman woont) - Napapuri - Neiden (Noorse grens) - Kirkenes - Grense Jakobselv - Kirkenes - Neiden - Varangerbotn - Vardo - Tana - Gamvik - Slettnes - Hammerfest - Alta - Tromso - Senja - Vesteralen - Lofoten - Narvik - naar Zweden en terug richting thuis.

We gaan helemaal over land omdat we Mazzel bij hebben.

Plaatsen die we willen gaan bekijken: Kafjorddal ( een kloof) - Oksfjord (gletjer die in zee uitkomt) - Nyksund (spookstad) - Mollisfossen (waterval) - Grenze Jacobselv (meest noord-oostelijke punt van Europa) - Slettnes (meest noordelijke vuurtoren opvaste land van de wereld) - Malselvfossen (waterval 600m breed) - Vardo (vogelbroedplaats) - Senja- Vesteralen- Lofoten -

We zijn geen stedenliefhebbers maar waarschijnlijk zullen we Hammerfest en Tromso toch bezoeken.

Gebruikte ‘gidsen': het internet - boek: ‘ Insight Guide. Noorwegen ‘ - boek: ‘ Wereldwijzer. Noord Scandinavië' - boek: ‘ Merian-live. Noorwegen ontdekken en beleven' - kaarten: Michelin toeristische wegenatlas Europa - superatlas Skandinavien -

Luc zoekt op internet vooral naar tolwegen, tankstations, geldautomaten; de praktische dingen. Ik lees liever reisverslagen. Ik hoop dat er mensen zijn die ons via hier nu ook tips willen geven. Er geweest zijn en de dingen uit een boek halen is toch nog wat anders, denk ik.

Ik sta in elk geval te trappelen om het zelf te gaan zien!

Reacties

Reacties

Dirk

damn, ik heb ergens last van, hoe noemt men dit gevoel weer??? Ik weet het weer... "jaloezie" :-)
Ik kijk uit naar jullie verslag!
Grts Dirk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!