Noorwegen - 2011+2013+2014

Zweedse eland...

Hoihoihoi,

Nadat we water hadden bijgevuld, kon de zoektocht naar een nieuwe GPS beginnen!

We verwachtten geen probleem want we zijn al verschillende keren een Media Markt tegen gekomen. Terug de E4 op. Dat is trouwens geen snelweg meer vanaf ruw geschat een 100km na Stockhom. Het is een goede baan met parkingplaatsen, de max snelheid schommelt tussen 110 en 50km/u, goed onderhouden. Soms rijdt ge door een dorpje, soms een stadje. Altijd draad langs de weg en die ‘eland borden'. Na een paar keer gestopt te zijn bij winkels waarvan we dachten dat die GPS zouden verkopen, hadden we er uiteindelijk toch ééntje. Media Markt hadden we niet meer gezien.

Lang leve visa en we kunnen weer ‘zorgeloos' verder!

De E4 is voor ons zalig! Een driebaans weg, slingerend door ongelooflijk uitgestrekte wouden! Dit zijn echt geen bossen meer, dit zijn wouden. Er komt gewoon geen eind aan. Heel Zweden door, altijd door die wouden! Prachtig!En ik bleef maar kijken naar die draad om een glimp op te vangen misschien. Zweden, geef me één eland!

Bijna aan de grens met Finland (ongeveer 50 km of zo) had ik er effe genoeg van. Ik ging bij Mazzel onder de tafel zitten en ge hoort het al aankomen hé! Ineens roept Luc ‘GERT GERT GERT DAAAAR!!!

Ik spring op, kijk door het keukenraampje en ja! Een eland langs de weg!!!! Geen foto, geen filmpje, maar we hebben hem of haar allebei gezien!!!

Rond 17u waren we bij de Finse grens.

Doorgereden naar Rovaniemi. Op camping gaan staan voor internet te hebben (5 euro). Plezante Finse aan de receptie!

Het kerstdorp hebben we nog niet gezien, dat ligt zo een 8 km verder. Daar gaan we morgen naar toe. Dan zijn we officieel op de noordpoolcirkel!

Noorderlicht is er ook niet, te bewolkt. Toch is de lucht hier heel anders. Een roze-rode koepel overspant de zwarte nacht precies. Ik heb fotos getrokken.

Reacties

Reacties

Kathleen

Fijn dat alles goed verlopen is tot nu toe (op de GPS-perikelen na). Doe de kerstman en rendieren de groeten van mij ;-)

En ge hebt nog genoeg tijd om het noorderlicht te zien he, het zal wel niet elke dag bewolkt zijn...

Hier alles in orde. Kenny is zich nu normaal aan het uitleven op de Chamber's trophy en de laatste paar dagen was het weer hier zelfs goed en warm.

Kathleen x

Dirk

wow, klinkt allemaal ongelooflijk mooi... nuja, ben sowieso al een beetje wild van alles wat boven Duistland ligt. Geniet ervan, schrijf alles goed op, trek veel foto's want ooit gaan wij jullie avontuur eens overdoen ;-) Kwestie van te weten waar we moeten zijn!
PS, ik had jullie wel een nieuwe GPS gebracht hoor ;-)
groetjes, Dirk & family

Dana, Eddow & Baila

wenslijstje voor de kerstman:

- een nieuwe laptop
- een ps vita
- een nieuwe lekkere knook
- een nieuwe frisbee
- een goeie foto kodak
- een goed cijfer op mijn thesis
- ...

en volgende keer willen we een foto van die eland hé ;)

Groetjes!

bomma

ik wil ook een foto groetjes

an (de grote zus)

het ziet er allemaal fantastisch uit, ik weet niet of jullie nieuws hebben van het zuiden (=België)?
- kwakkel weer
- voor de meeste is de school opnieuw begonnen (voor moesten jullie dit vergeten zijn)
- voor de meeste is het werk ook opnieuw begonnen, maar niet voor iedereen
- en voor de rest geniet ik van de verhalen die ik lees vanuit het hoge noorden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!