Noorwegen - 2011+2013+2014

noorderlicht...

Gisteravond niet op internet geraakt. We hadden gewoon niet door dat we te ver van de receptie stonden. Deze morgen zijn we er vlak bij gaan staan en toen lukte het direkt.

Rond 14u waren we aan het kerstmandorp. Het stelt niet veel voor. Vééél (alleen maar) prullenwinkeltjes. Ik heb er toch een pluchen rendiertje gekocht; gezelschap voor Pico J.We hebben er ook een kaartje speciaal voor Femke op de bus gedaan, omdat in dat dorp de kaartjes heel uniek worden afgestempeld!! Dus Femke, let op dat ge die bij houdt hé!!!!Verder zijn we een paar keer over de poolcirkel gestapt, voor de foto! En die ‘wandelboom' is ook tof gemaakt. Er stond ook een sami-tent waar koffie en chocomelk en verse gerookte zalm werd geserveerd. We hebben er koffie gedronken. Mazzel mocht ook binnen en heeft van die uitbater zelfs een stukje verse zalm gehad! En ja, Mazzel at het op!!!We waren aan het praten met die man, en uiteindelijk vroeg hij waarom we naar het noorden op reis waren. Ik zei daar dadelijk op dat we het noorderlicht wilden zien en hij antwoordde dat die kans wel nog héél klein was nu. Het was volgens hem nog veel te vroeg,' pas rond 15 november ziet ge noorderlicht', zei hij.

Na een uurjte zijn we weer verder gereden, richting Kirkenes.

Wouden, meren, wouden, rendieren, meren, wouden, herstkleuren ....honderden kilometers!Prachtig!

Rond 18u zijn we een zijweg ingereden. Een paar kilometers verder stond een man aan zijn vrachtwagen te werken. Luc stopte en vroeg of we ergens konden blijven slapen. Dat kon; we mochten bij hem langs een klein huisje staan. Geweldig! Zicht op meer natuurlijk!

Na het eten op de laptops bezig geweest. Rond 22u30 ging Luc met Mazzel naar buiten. Het was pikdonker. Straatverlichting kennen ze hier niet, de sterrenhemel had ik al gezien! Luc riep mij naar buiten: noorderlicht!

Ongelooflijk mooi! Wat een lichtspel! Groen, in vegen, in golven. Heel speciaal om het echt te zien. Het heeft iets sereen, iets waar ik in ieder geval stil van word.

Noël

Hallo daar, zo te horen gaat alles naar wens, fijn om te horen, vergeet niet om mazzel te laten weten dat het weekend is.

Groetjes van ons