Noorwegen - 2011+2013+2014

Pech onderweg...

Rond 10u10 vertrokken.

En nu door naar Kirkenes!

De weg in Finland blijft voor ons de hele tijd even geweldig! Berken die al prachtig verkleuren, rendieren, water! Bijna overal moogt ge 80/u, bij huizen 50 of 60. Maar ge kunt het nauwelijks een dorp noemen, het zijn echt maar een paar huizen!

Het ging goed vooruit tot we aan wegenwerken kwamen! 30/u over stenen, dan weer een stuk asfalt, weer stenen ... tot ik een raar geluid hoorde. Luc dacht:' dikke kiezel in de banden', maar nee hoor: band kapot ja!

Hij is een stukje terug gereden, naar een parkingplaats die we net voorbij waren. De band was echt stuk, een heel snee in. Luc heeft de reserveband opgelegd en we konden weer verder. In Hessing is een bandencentrale, dus morgen eerste werk: nieuwe band kopen. Lang leve visa, nog maar eens!

En verder naar Kirkenes.

Rond 18u waren we er eindelijk!!!

KIRKENES, voor ons het beginpunt van de zwerftocht door noord-Noorwegen!

We staan op de parking van de aanlegsteiger van Hurtigrute.

Hier is een servicepunt voor campers! We blijven hier ook staan voor de nacht.

Rond 21u vloog een helicopter laag over de parkingplaats! Cirkelde rond en landde +/- 50 meter voor ons! Sjiek en toch een beetje akelig tegelijjk! Het bleek een reddingshelicopter, er stopte bijna dadelijk een ziekenwagen bij en er werd iemand overgeladen. En zo zijt ge dadelijk een uur verder natuurlijk. Ik heb een foto kunnen maken, filmen lukte niet: dat gaf alleen maar kabaal!