Noorwegen - 2011+2013+2014

Te koud om te zwemmen...

Na het ontbijt lekker een stuk gaan wandelen. Eerst naar het baaike, dan omhoog over grijze platen. Uiteindelijk waren we aan de bovenkant van de kapel. Een grandioos uitzicht over een stukje Rusland en de Barendzee! Er waren verschillende ‘vijvertjes' daarboven; water wat bleef staan tussen die platen en rotsen. Mazzel had een flinke duik genomen, het was blijkbaar dieper dan hij verwachtte, hij zat tot zijn buikje in het water. Terug aan de mobilhome had ik hem wel goed afgedroogd!

Rond 1u30 vertrokken we daar. Het was de moeite geweest. Weer heel de weg terug . Richting Neiden. Wie daar dat speciaale kerkje wil gaan bezoeken, moet (als ge van Kirkenes komt) eerst over de brug van de stroomversnelling. Dan staat het kerkje weer aangegeven naar rechts. Zeker een bezoekje waard!

De E6, een tweebaans weg van Kirkenes tot Narvik ( meer dan 1000kilometer), is tot hiertoe een zeer goede baan. Ge moogt er maar 80, soms 90, maar het gaat heel vlot. Eventuele rendieren ziet ge al van ver, het is heel open en weids!

We zijn rond de Varangerfjord gereden tot Vestre Jacobselv. Daar wilden we op een camping met internet gaan staan. Volgens de boek is die open tot 15 september maar er was niemand. We zijn er wel blijven slapen, er stonden nog 2 campers.