Noorwegen - 2011+2013+2014

Naar de dokter...

Deze morgen hoestte Mazzel lelijk. We vertrouwden het niet en zijn in Vadso eerst een dierenarts gaan zoeken. Luc ging het postkantoor binnen om te vragen. Na een goede uitleg van die kerel, hadden we de dierenarts snel gevonden. Een heel vriendelijke vrouw. Die stuurde ons ,na een telefoontje van haar naar de apotheek, voor antibiotica en ontwormingspillen. Volgens de regel moet ge, als ge langer in Noorwegen blijft, een herhalingskuur doen. Bij deze maakte zij dat dus ook in orde. Mazzel moet 25 dagen antibiotica pakken. Zij doen dat daar zo kordaat omdat de kans op longontsteking groter is , zei ze. Nu, Mazzel eet en drinkt goed. Maar hij is wel heel snotterig en die hoest doet mij pijn.

Frown
We zijn doorgereden naar Vardo. Daar staat nog de toren waar een luchtschip vastlag voor zijn tocht naar de Noordpool. Een toer door het stadje gereden. We wilden niet wandelen, Mazzel is dadelijk buiten adem. We hebben daar ook de Hurtigrute zien binnenvaren.

Daarna naar het einde van de weg: Hamningberg.

Hier staan we nu. Heel speciaal sfeertje. We staan aan de rand van Syltefjorden: 3 campers en een tentje met 3 man. Toen wij aankwamen stonden bij het tentje al statieven en cameras klaar. En inderdaad, het is een wolkenloze nacht en pikdonker. Het lijkt het einde van de wereld wel. Ook een verschrikkelijk speciale weg hiernaar toe. Mooi geasfalteerd, maar héél smal. Dwars door een heel vreemd landschap; grijze platen en rotsen. Geweldig. En nu zitten we dus gewoon te wachten tot het schouwspel gaat beginnen....