Noorwegen - 2011+2013+2014

wandelen....

Na het ontbijt gingen we de vuurtoren van kortbij bekijken. Er is een cafeetje bij (met internet!) maar dat is natuurlijk al gesloten. Hier sluit alles begin september voor het seizoen blijkbaar.

Dit gebied kent zelfs geen ‘zomer'. Hier is niet 1 maand met gemiddeld 10 °om ‘ zomer' genoemd te mogen worden!

Vandaag is het hier trouwens lekker weer. We hebben jas en muts en sjaal aan. De wind is wat koud en we hebben gewoon geen zin om een verkoudheid te riskeren.

We wandelden wat rond de vuurtoren en klommen toen naar wat hoger gebied, voor eventuele uitzichten natuurlijk! We volgenden een rendierpad en kwamen uit bij een andere parking. Er stond een bord met uitleg over een uitgestippelde wandeling. Die gingen we effe volgen. 2 uur later waren we terug! Een heel mooie wandeling. Aan de ene kant constant de zee, aan de andere kant rotsig, leisteen, door kloofjes, rond meertjes. Héél tof!

Heel goed aangegeven ook met pijltjes en rubber botten en zelfs een werkershelm. En met ‘wandelmannekes' natuurlijk!( Voor wie dit niet kent: dat is gewoon een piramidevormige stapel stenen, waar elke wandelaar ‘zijn' steen bovenop bijlegt) Een stukje van het pad af stond een ‘wandelREUS' . We gingen er naartoe en die bleek vooral gemaakt van leistenen met namen en datums erop geschreven! Wij hebben er ook één bijgelegd met onze namen op!

Rond 14u30 zijn we vertrokken en wie kwamen we tegen??? De Rimor-mensen! Van Duitsland.

1ste:bij de baai van Grense Jacobselv, alletwee blijven slapen

2de:Hamningberg , ook alletwee blijven slapen

3de:bij Landhandel Kongsfjord

4de: bij de vuurtoren van Slettnes

In Gamvik hebben we weer een mini gezien! Dat moet de meest noordelijke zijn!

Van Gamvik weer naar Mehamn. Van daar naar Kjollefjord. Dat ligt aan het eind van de 894. Een mooi dorp (stadje?) waar de Hurtigrute aanmeert! Dat hebben we geweten! We staan aan de Hurtigrute kai waar een camperplaats met sanizuil is. We hadden hem niet zien aankomen, maar die laat een serieuze sirene gaan bij het binnenvaren! Ik vloog zeker écht 20 cm omhoog en Mazzel plakte tegen de plafond!

Het is hier heel mooi. Fjord, bergen rondom, weerspiegelende lichten op het water en een volle maan!

bomma

alleen al het idee dat jou steen daar bij ligt hou jullie goed .