Noorwegen - 2011+2013+2014

halve gletsjer...

We vertrokken rond 10u30 richting Saltnes. Daarvoor moesten we terug over de 882 (die akelige tunnel weer!) naar de E6 en dan een straatje rechts in. VanuitSaltnes vertrekken ook bootjes die u tot aan de gletsjer brengen. In 2 tot 4 uur tijd kunt ge ook tevoet ernaar toe! We vertrokken en onderweg begrepen we het grote tijdsverschil! Wat een geaccidenteerd terrein! Toen we een uur weg waren, was het toch een beetje te gek aan het worden: het was beginnen regenen en die stenen waar we over moesten waren echt wel spekglad! We hebben nog wat doorgelopen tot we een mooi zicht hadden op het deel wat niet in de wolken zat en zijn toen maar terug gegaan! Jammer, maar liever dat als gebroken benen!

We vertrokken naar de volgende bestemming: Kafjordalen.

Onderweg poseerde Luc nog effe bij een sneeuwschuiver om te laten zien hoe groot dat wel is!

Er waren weer straatwerken. Nu moesten we achter een volgwagen rijden! Op het eind van de werken (niet zo lang) draaide die zich en ging voor onze tegenliggers rijden: die deed dus niets anders als op en af rijden!

We rijden door prachtig landschap: herst in de berkenbossen, bergen en gletsjers aan de overkant van de fjord.

We zijn ergens een straat ingereden waar een ‘bezienswaardigheid' stond aangegeven. Kvam heette het plaatsje waar we uit kwamen. Er is een Sami-nederzetting te bezoeken. Wij zijn op de parking blijven slapen.

En wat had de kok vanavond op de menu staan????FRITJES!en hamburgers met amerikaanse saus.