Noorwegen - 2011+2013+2014

regenboog...

s'Morgens lekker gespeeld op de parking. We zijn ook die sami nederzetting gaan bekijken. En nadat Luc de gasfles had gewisseld vertrokken we weer.

De eeuwige E6 tot Langslett, daar af richting Skjervoy. De weg ging door tunnels die afgeloten konden worden met poorten (deuren) en uitteindelijk over een lange brug . In Skervoy hebben we een tijdje aan de haven gestaan, waar een regenboog verscheen!

De weg langs de Lyngen Ivgovuotna is prachtig! Aan de overkant lijken de bergtoppen bestrooit met poedersuiker! Er zijn ook gletsjers en sneeuwvlaktes te zien. En watervalletjes!

Wij stoppen in Birtavarre. Daar gaan we op camping staan.

Na een gezellige avondwandeling langs de rivier, door berkebos maar zonder eland, zijn we gaan slapen. Geen noorderlicht, al niet meer sinds Sletness.

An sms-te maandagochtend dat er een orkaan van Schotland naar Noord Noorwegen ging. Maandag hadden we nog goed weer, maar sinds die avond is het beginnen regenen. Overdag klaarde het soms wat op maar s'avonds en s'nachts regende het goed: bewolkt, geen noorderlicht.