Noorwegen - 2011+2013+2014

Malselvfossen...

Na het ontbijt vertrokken we dadelijk. Dit was geen gezellige plaats en er stopten dan ook nog 3 legervrachtwagens naast ons. We gingen richting Malselvfossen. Dit noemen ze de nationale waterval van Noorwegen. Het is geen hoge, wel een brede waterval en de Malselva iséén van de grootste zalmrivieren. Maar de waterval zelf is moeilijk voor de zalm om te overbruggen en daarom hebben ze een 'zalmtrap' gemaakt naast de rivier.

De weg ernaartoe was weer heel mooi. Wij hadden een alternatieve route genomen; van Nordkjosbotn richting Heia, van daar de 857 naar Skjold en dan de 87 richting Elveron. Dan staan er wegwijzers naar de waterval. Onderweg kwamen we plaatselijke ski-schansen tegen. We maakten de vergelijking tussen het voetbalplein van SOS en dat van KRC. En in Overbygd kwamen we voorbij een legerbasis. Aan de poort stond een soldaat op wacht ...compleet met machine geweer in de hand!

Wij zijn echt geen leger-gedoe meer gewoon, hé?

De Malselvfossen. De moeite om ‘ns te gaan kijken. Het zal in de zalmtijd wel spectaculair zijn! Die zalmtrap is in de natuurlijke omgeving ingewerkt. Als we het niet wisten, viel dat niet eens op!

En we zetten de reis weer verder!

We kwamen door Bardu, en wat zag ik daar? Een bowlingtent! We moesten lachen en ik wou terug voor een foto voor Eddow. Luc draaide bij een benzinestation en zag daar een ... self-carwash! Hij was daar al dagen over bezig! De mobilhome was dan ook wel héél erg smerig! En ja: mobiel huisje werd in het sop gezet!

De E6 volgen is de moeite! Een goede 2 vaksbaan met prachtige uitzichten, bergen, zee, fjorden, meren, berkenbossen! Het kan gewoon niet op!

In Bjerkvik gingen we de E 10 op. Richting Lofoten!

We stopten in Evenes. Bij een oud posthuis is een camperplaats. Aan de Ofotfjorden! Geweldig mooi!

Het weer was stralend, wat echt deugd deed na een paar kwakkeldagen. Nu, naar Noorwegen komt ge niet voor het weer,hé!?! Maar 't zonneke deed goed!

En we hebben weer noorderlicht gezien!

Eddow

Volgende keer ons meenemen zodat we mee kunnen bowlen ;) Hier hebben we nog eens een stralend weekend gehad =)