Noorwegen - 2011+2013+2014

zee-arenden...

Vandaag stond er weer een hele trip op het programma: naar Sto!

Van Evenes de E10 naar Steinsland. Daar een grote brug over en dan tot een rotonde( !) , van daar de 85 op naar Sortland. De brug die we daar over moesten is impossant! Van Sortland naar Myre over de 820 en de 821. De wegen kronkelen tussen de meren door, om elke bocht is het zo mooi. Bergen, water, tja, ik heb het al gezegd: mooi!

Dan naar Sto. Er is een ‘bobilcamp'. Gesloten natuurlijk, maar hier kennen ze geen afsluitingen. Dus gaan we gewoon lekker op het terrein staan en dan blijkt ook nog dat we op internet kunnen! Leuk!

We zagen de eerste zee-arenden! 2 zaten op een rots ver van ons af. Ik maakte foto's met de extender. Het viel mee, maar niet echt goed.

We kregen ook een geweldig mooie zonsondergang te zien! Er komt een brede rood-oranje band boven de hele horizonlijn te liggen, met daarboven helderhemelsblauw! Zo een lucht kennen we niet bij ons!

Zoals Luc zegt: 'niks mis mee'

's Avonds wat bijgebabbeld met bomma, lang leve skype!, en Luc kon playstation spelen met Kenny!

We probeerden het noorderlicht te laten zien via skype aan Kenny , maen Kathleen maar dat lukte niet. Ook nog met Dana ge'skypt , maar zij moest haar notencake uit de oven gaan halen! Nu, het is ongelooflijk plezant om uw 2 kinderen te horen gekken met elkaar (die gekke toestanden op skype) terwijl de éne in Genk zit, de andere in Hasselt en gijzelf ergens 3000 km verder in Noorwegen; kijkend naar het noorderlicht! Ik werd er zowaar emotioneel van ;-)