Noorwegen - 2011+2013+2014

zee-arend in bad...

We hebben goed geslapen!

Rond 10u30 vertrokken we: met de auto naar Nyksund! Een speciaal vissersdorpje! De weg ernaartoe gaat weer over in een grindweg. Niet zo een goede deze keer. Veel gaten! Maar natuurlijk weer geweldige panorama's!

Onderweg dacht Luc weer iets te zien! Deze keer geen walvis maar wel een zee-arend die een bad nam in een meertje! Gelukkig konden we dadelijk redelijk goed aan de kant gaan staan! Ik ging vlug de 300mm lens opzetten en kroop het bed op, dakvenster open en fotograferen maar! Het was echt leuk om te zien, en de foto's zijn best goed!

En dan naar de Lofoten!

Via Sortland naar Gullesfjordbotn, terug de E10 op. En dan richting Svolvaer!

Svolvaer schijnt één van de mooiste stadjes op de Lofoten te zijn. We stopten er maar het was al wat later in de namiddag en we hadden geen zin in ‘stadsbezoek'. We reden door voor een slaapplaats te zoeken. In Lyngvaer stond een ‘bobilcamp' aangeduid. Luc reed er binnen en het bleek een grote camping, gesloten voor het seizoen natuurlijk. Aan de receptie hing een blad dat campers er gratis mochten overnachten, op voorwaarde dat ge het netjes hield! Er stond nog een Nederlander, die kwam al dadelijk kijken of we ook bleven! Het terrein was groot genoeg om volledig uit elkaars zicht te blijven! Daar vonden we wel geen Durbuy-chalet maar wel al de tafel ervoor!!!! En Luc voelde zich al helemaal Kong Luc! J (De Kong Olaf route loopt hier langs) (kong=koning)