Noorwegen - 2011+2013+2014

en terug aan de poolcirkel...

Rond de middag vertekken we. Moeras, meer, berg... hier rijdt ge gemakkelijk 50 km zonder een huis te zien! Of een eland!

In Kiruna zijn we naar een sami-dorp gaan kijken. Dat was natuurlijk alweer gesloten voor het seizoen: maar ge kunt zo ook wel rondkijken! De Sami-kerk was ook wel heel mooi om zien. Op de weg naar dat sami-dorp kwamen we voorbij het meer waar een ijshotel gebouwd wordt.

Na Kiruna zijn we naar Vittangi gereden. Daar is een eland-farm die wordt aangeraden in de Scandinavië boek. We willen persé een eland zien voor we weer naar huis moeten!!!

Maar raadt ge het al? Jaja! .....voor het seizoen! We zijn dan maar een beetje off-road gaan rijden rond de farm en bingo! 20 meter door het bos gelopen tot bij de draad en de eland kwam naar ons toe! Luc heeft die zelfs geaaid!!!!!Een eland is toch niet zo groot als we dachten, wel lief zo!

Dan zijn we doorgereden naar Jokkmokk. Daar is de poolgrens weer!

We hebben overnacht bij het polarcenter Napapiiri. Hier liggen dikke stenen die wit geverfd zijn om de cirkel aan te duiden.

Dirk

... Volgens mij komen jullie niet meer terug ;-) wij zijn morgenavond ook weg met de mobi. Het Grote Ninglinspo-avontuur, een weekendje ardennen, nog snel profiteren van het prachtige weer... zijt voorzichtig en amuseer jullie nog!
broerke

grote zus

vergeet niet van je zomerkleren terug uit de kast te halen, het is hier zomer
benieuwd van elkaar terug te zien
kusjes vanuit Eizeringen

Dana

ze moeten eens durven niet naar huis te komen, dan krijgen ze mij achter hun aan ;)
Het zonnetje zou hier nog tot maandag blijven en dan pakken mama en papa het koude weer mee uit noorwergen