Noorwegen - 2011+2013+2014

meer foto's

Reacties

Reacties

Diane

Hei Luc en Gert,

Knap reisverslag en hele mooie foto's.
Fijn om veel terug te zien van onze trip.
Krijg dadelijk zin om terug te vertrekken.

Groetjes

Diane

Gerrie en Koos

Hallo Noorwegen gangers.
Wat een prachtige foto's.
Op 3 september waren wij bij Kjollefjord in Noorwegen en hebben toen ook het prachtige noorderlicht gezien. Helaas zijn onze foto's niets geworden. Kunt u ons advies geven hoe we dat in de toekomst moeten doen?
We vinden het heerlijk om jullie reisverslag te lezen.

Gert

Dankewel voor de reactie!
Foto's van het noorderlicht maken is niet zo moeilijk! Ik heb een spiegelreflex en een lichtgevoelige lens. Een steveg statief is onmisbaar! Ik hield de brandpuntafstand op 17, om ook wat van de omgeving erbij te hebben. Het diafragma zo groot mogelijk (het getal zo klein mogelijk dus), met mijn lens 2.8. De sluitersnelheid op ongeveer 10 seconden. Daarom dus het stafief. En de ISO had ik gewoonlijk op 800 staan. Dat zou eigenlijk wel hoger mogen ( 1600 bv) maar een canon staat erom bekend om boven de 800 nogal wat ruis te hebben, vandaar probeerde ik het bij 800 te houden.
Fijn te lezen dat jullie ook de blog leuk vinden!
Noorwegen is prachtig, hé! Wij gaan zeker en vast terug. We geraakten er maar niet uit gekeken!
Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is, en dat jullie volgende keer ook mooie foto's kunnen maken.
Maar het belangrijkste is toch maar dat wij het écht gezien hebben hé!

Gert

Nog één heel belangerijk detail: de autofocus moet uit staan!

Gerrie en Koos

Gert, bedankt voor je duidelijke uitleg.
We gaan wat testen doen en hopen volgend jaar dan ook van die mooie opnamens te kunnen maken.
Ook wij zijn Noorwegen verslaaft.
Dan kijken we in Noorwegen uit naar een Adriatik met Belgie's kenteken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!