Noorwegen - 2011+2013+2014

Noorwegen 2014

Maandag 1 september +dinsdag 2 september

We zijn iets na zeven vertrokken. We reden de ondertussen bekende route naar Hamburg. Iets na Flensburg gingen we de autostrade af. Daar gingen we linksaf richting westkust. Bij Skærbæk gingen we linksaf naar het eiland Rømø. In Havneby zijn we op het zuidelijkste punt gaan slapen. Heerlijk rustig tussen de struiken. ’s Morgens hebben we ontbeten met zicht op zee en paarden. Die kwamen ook kijken of we iets lekkers bij hadden. 1 wit paard had een blauw en een bruin oog. We hebben daar flink onze tijd gepakt om wat te wandelen. Pas tegen 11u vertrokken we. Terug naar vaste land en dan richting zuid, via Esbjerg naar Nørre Nebel. Rond 2u stopten we ergens aan een strand om te eten. Zalig warm was het. Er waren mensen aan het zwemmen. Je kon er hoog de duinen in wandelen. Het was leuk. Daarna ging het verder langs de Ringkøbingfjord naar Ringkøbing, naar Struer en dan zo oostwaarts naar Frederikshavn. Het was ‘ns een andere weg door Denemarken. Wij vonden het mooi en rustig. De Denen bouwen wel lekker klein. Het zag er heel gezellig uit.

We gingen slapen op een kamperplaats in Kvissel, een kleine 10 km ten zuiden van Frederikshavn.