Noorwegen - 2011+2013+2014

bende geiten

Donderdag 11 september

Deze morgen hadden we na het ontbijt bezoek. Véél bezoek. Ik stond nog buiten, Luc zei van ‘ns om te kijken… een héle bende geiten! Op een ik en een gij stond ik tussen de beestjes. Man, grappig! Die sprongen op de banken en de tafel waar we gisteren aan gegeten hadden. Die knabbelden direkt aan mijn broek en aan de riem van de kodak… en aan de bumper! Ik denk dat ze de vliegjes eraf wilden knabbelen. We hebben in elk geval een afdruk van tandjes; door de lak heen! Na zelfs bijna een kus gehad te hebben van ééntje, gingen we verder.

We volgenden de 13 tot Moskog. Daar de E39/5 naar Forde. In Naustdal gingen we de 611 op . Dan zijn we gestopt om te eten aan een friluftsomrade. Na het eten gingen we terug naar de 611 en zo verder terug naar de 5. Het was wat saai. Langs een fjord maar het was erg bewolkt en dan is het niet zo sjiek. Er zijn geen weerspiegelingen. En ja, na al die fjorden is een fjord soms gewoon een fjord. Veel water.

Toen in Grov draaiden we de 614 op. Veel bergen, veel water, smal, maar met een goeie betonnen vangrail. De 614 wordt in Isane de 616. Daar konden we over een brug naar het eilandje Rugsundoya. Dadelijk na de brug konden we een wegje in rechtsaf. Het gekke was dat dat wegje niet op de kaart stond, maar ook niet op de gps. (mapsource wordt later nog gechekt!) op het einde van het wegje lag een parking bij het oude dorpje Rugsund (8 huisjes). Er stond een bordje bij de parking naar’ Rugsund handelsstad’. Onbestaande weg, onbestaande ‘stad’, onbestaande handel? Da’s pas zwartwerk!

Nu, we hebben er rustig geslapen!