Noorwegen - 2011+2013+2014

naar Goteborg

Dinsdag, 20 augustus

.. Het was zeker een goede en rustige nacht. ’s Morgens werden we wakker van het gemiauw van de kat en van de boer die op het veld bezig was met de tractor. Na het ontbijt zijn we ‘het blokje’ rond gewandeld. Anderhalf uur onderweg geweest. ’t Was wel mooi. Rond 11u de boerin 50 DK betaalt, en vertrokken naar de haven. We waren er al rond de middag, zijn dadelijk binnengereden en zo stonden we tweede in rij. Half 2 konden we oprijden. We stonden met de neus tegen de klep. Mazzel had wel schrik beneden in die ruimte. Er was veel kabaal van vrachtwagens en auto’s die binnen reden. We zijn vlug naar de trappen gelopen om naar boven te kunnen. Op verdiep 9 was de hondenlounge. Een paar tafeltjes en stoeltjes vlakbij de deur naar buiten. Dus wij maar naar buiten. Achteraf kwam Luc op de echte hondenlounge uit: een glazen ruimte van zo een 5 op 5 meter en er zaten 4 koppels met hond. Nu, Luc hield zich van de domme en we zijn lekker buiten blijven zitten. Mazzel was dan ook voorbeeldig en bleef de hele tijd onder tafel liggen. We zaten aan een houten pick-nicktafel. Ik kreeg het effe benauwd toen éne van de crew langs kwam; maar die keek en zweeg. Rond half 6 waren we in Goteborg. We zijn braaf bij de douane gestopt voor Mazzel. Maar het enige wat die zeiden was dat het in orde was, We dachten dat ge een stempel of zo moest krijgen in z’n boekje. Dat is dus niet. Bij deze is dat de laatste keer geweest dat we gestopt zijn bij de douane. We zijn doorgereden tot Grebbestad. Aan de haven gaan staan om te overnachten.