Noorwegen - 2011+2013+2014

Staafkerk van Heddal

Woensdag, 21 augustus

Zalige rustige nacht geweest. Aangekleed en broodjes gaan halen bij de Coop! Hier hebben ze wel niet die lekkere koeken met kokosnoot.:-( Na het ontbijt weer een stukje gaan wandelen. Prachtig uitzicht op de haven!)

Rond de middag vertrokken richting noord. Via de E6 richting Halden. Daar over de brug Noorwegen in. We zijn de E6 blijven volgen tot Drobak. Daar kunt ge via een tunnel naar Drammen. Vanaf daar is er geen autostrade meer. Van Drammen naar Kongsberg, dan naar Notodden. Vlakbij ligt Heddal. Daar staat de grootste staafkerk van het land. Die zijn we gaan bezichtigen. Heel knap. Een houten kerk met daken in 4 of 5 verdiepen, versierd met drakenkoppen en kruisen. De kerk is van 1250. Er ligt een groot, heel verzorgd kerkhof bij. Speciaal. Ge kunt achterdoor hogerop wandelen en dan hebt ge een mooi uitzicht over het geheel.

Na dit bezocht te hebben, gingen we op zoek naar een slaapplaats. Onderweg kwamen we aan slagbomen. Nee, niet voor een trein…. wel voor vliegtuigen! Iets verder begon een zig-zagweg door bossen. We zagen een parking waar iets bijstond voor ‘bobils’. We zijn daar ingereden en het was inderdaad zo een gedoogplaats waar ge zelf 50 nok in een bus kon deponeren voor een nacht. Er stond nog een mobilhome. We zijn aan de andere kant van de parking gaan staan, hebben nog wat met de bal gesjot en zijn lekker gaan slapen…