Noorwegen - 2011+2013+2014

bij de overweg

Donderdag, 22augustus

Weer heel lekker, rustig geslapen. Croissantjes gebakken, lekker buiten gegeten. Het weer is hier prachtig! Na het ontbijt weer wat gespeeld met Mazzel en dan terug gereden naar die slagbomen. Dat wilden we toch effe tegoei gaan bekijken. Het was pas helemaal geweldig toen er werkelijk een sportvliegtuigje aan kwam, landde en dadelijk weer opsteeg voor onze neus!

Vertrokken richting Lindesnes. Via een ‘geel’ baantje naar Bo en toen de 36 op naar Seljord. Op de 134 de afslag naar Kviteseid genomen. Een klein dorpje met haventje. Daar wat inkopen gedaan en op de pier een heerlijk koud schoteltje gegeten. Jaja, Luc is weer een geweldige kok!

Van Kviteseid richting zuid naar Bas (de 41) en toen de 413 tot in Myklandsdale, dan de 42 tot Evje. Veel bergzichten en heel veel water, meren. Een beetje Oostenrijk-gevoel. Tot Halland zijn we deze baan blijven volgen en dan zijn we de 460 opgereden tot in Byremo. Daar zijn we aan het meer gaan staan op een parking bij een strandje. Er stond nog een mobilhome. Nog een avondwandelingetje gaan maken en wat gespeeld op het strand; Mazzel vond het nodig om zijn snoet in te graven, en toen weer lekker beddeke in. ‘Lillehamer’ gekeken. Was leuk.

GPS: N.58.41646°

E.007.40079°