Noorwegen - 2011+2013+2014

naar Lysebotn

Zaterdag 24 augustus

Héééél rustig geslapen tot half 11!!zalig zo ‘ns uitslapen. Croissantjes gebakken en gaan brunchen op de pik-nik wei even verderop. Via de parking waar wij stonden konden we langs de rivier naar een houten bruggetje over de rivier en zo naar een heel grote weide. Daar hebben we lekker zitten brunchen en zeker een uur gespeeld met Mazzel.

Dan vertrokken naar Lysebotn. Luc had ‘kortste route’ ingegeven. De weg ging eerst door bergachtig gebied. Met natuurlijk prachtige zichten, soms over meren, dan weer over zee. Op een bepaald moment verandert het volledig. Het wordt bijna helemaal plat. Velden en weiden vol koeien. Er is zelfs een dorp dat ‘Holland’ heet. In Kvassheim zijn we gestopt aan een vuurtoren. Om bij de vuurtoren te raken moest ge wel langs aaibare koeien. Voor de rest was dat niet veel bijzonders.

De weg ging vrij plat verder.( Ergens onderweg hebben we de eerste mini gezien. )

En dan werd het weer bergachtig. We zijn gestopt bij de Manafossen maar daar was het te druk naar ons goesting. We zijn niet naar de waterval gaan kijken, maar dadelijk weer weggereden.

We gingen verder richting Lysebotn via de 45. Dat is een bekende, heel mooie weg. Door een dal, langs heel veel meren, prachtige bergzichten en heel veel schapen die niet opzij gaan voor auto’s.

Ergens aan een grote kraal met 2 grote parkings zijn we gestopt, hebben ons in een hoekje gezet, de schapen wel te rusten gewenst en ons bed in gekropen…

Gps: N58.89514°

E: 006.66792°