Noorwegen - 2011+2013+2014

van Geilo naar Dagali

Donderdag 5september

We werden wakker, na een pikdonkere en muisstille nacht, met een wolkendeken onder ons. Waar ge gisteren de hele bergenomgeving zag, zag je nu alleen nog pieken. Toch aan de kant van waar we gekomen waren. Van aan de wandelreuzen zag je dat de andere kant, waar we naar toe moesten, wolkenvrij was.

Na het ontbijt zijn we eerst een stuk teruggereden. Luc had gisteravond nog gezien dat we een deksel kwijt waren. En die wilden we gaan zoeken. Kwestie van geen rommel achter te laten in zo een mooi gebied J. We hebben hem teruggevonden en Luc heeft die met 4 kritskes vast gezet.

Langs de Slidrefjord over de 51 naar Geilo. Daar zijn we de 40 opgegaan, richting Dagali. Een mooie bergweg. Verhard! Ergens was weer een afslag naar een pas, maar die was ook weer gesloten tot een bepaald uur wegens werken. We gingen kijken hoever we konden geraken. Om 19.00 ging het sowieso open. We kwamen aan de werken, ze waren aan een dam bezig. Er stond iemand bij de afsluiting, die belde iemand met een volgauto. Die is ons dadelijk komen halen en we mochten volgen tot voorbij de dam. Sjiek. We hadden evengoed wel willen wachten.

Daarna werd het goed mistig. Dus hebben we verder niks van de pas gezien.

We zijn maar aan de kant gaan staan en daar zijn we blijven slapen