Noorwegen - 2011+2013+2014+2015+2018+2024

Russelv

Woensdag gingen we naar Russelv, voor een wandeling naar een vuurtoren, waar ge een beetje een noordkaapgevoel zou krijgen. Het begon weer makkelijk langs een steen strand, met langs het pad zelfs wat uitleg van een oude sami nederzetting. Wat verder vertakte het pad uiteindelijk in wel -tig paden....het hoofdpad loopt in een lus vorm rond de top met dus ergens noord de vuurtoren. Wij gingen linksom....ergens zijn we het pad kwijt geraakt. Het werdt een serieuse klimpartij over grote rotsblokken met diep onder ons de ruwe zee. Op n bepaald moment konden wij niet meer verder. Als Luc het al zegt....😏. We zijn teruggedraaid en hebben dan rechts om geprobeerd. Zo raakten we wel bij de vuurtoren!

Donderdag deden we de wandeling naar het blauwe meer. Het begon met een met boomschors belegd pad door berkenbos. Easypeazy. Na 2 houten bruggen over de gletsjer rivier en een paar planken panden begon het serieuze werk. Kilometers over dikke stenen, keien en rotsblokken over een open stijgende vlakte. Eigenlijk de bodem van een oeroude gletsjer. Hier en daar zagen we rendieren. De richting wordt aangegeven met rood geverfde stenen, hoewel die niet echt nodig zijn want ge ziet de gletsjer constant in de verte. Het blauwe meer is een gletchermeer met een uitzonderlijk felle kleur, blijkbaar door mineralen.

Na de wandeling nog doorgereden naar het eiland Arnøya. Hier worden in de lente rendieren naartoe gebracht per boot. Vandaar dat er zoveel van die prachtige dieren te zien zijn🦌. Echt leuk om die kuddes te zien grazen of over de weg te zien sjokken. ( Ik ga thuis proberen filmpjes te uploaden).

Zaterdag via een paar ferry's naar Tromso. We hebben vanuit de camper de ijskathedraal gezien, we zijn over de beroemde brug gereden, de Hurtigruten gezien en verder konden wij daar niet rap genoeg weg zijn. Steden....brrrrrrrr.

Op het volgende eiland Kvaløa reden we naar het uiterste punt via de 858 naar Hillesøya.

an lovato

genieten hé, danke om het te delen, mooi

bomma

hei gij twee een beetje rustig ik kom u daar niet zoeken brrrr

Gert L

Wees gerust bomma, we zijn echt wel voorzichtig. Soms ziet het er zo niet naar uit, maar het is wel!